Excursie Trujillo, bezoeken archeologische sites v pre - Inca volkeren.

4 oktober 2016 - Huanchaco, Peru

Deze ochtend om 8.30u vertrokken met 12 pers. naar de piramides van zon en maan.
Excursie werd geleidt door Engelstalige gids, vertelde over de seremonies en gebruiken van deze oude volkeren.
Vond het erg indrukwekkend, ook het archeologische werk. ( in 20 jaar al zoveel ontdekt op weer in oude "stijl" opgebouwd. Jammer genoeg is er veel verwoest tijdens de verovering door de Spanjaarden.
Even na de middag deden we Trujillo aan. Deze stad is derde stad van Peru ( en staat op nr een wat betreft criminaliteit, vlgs reisbegeleider)
Trujillo heeft mooi centrum, Plaza de Armas, met rondom dit plein kleurige koloniale huizen. Gesierde vensters en uitbouwen van hout vielen hierbij erg op.
Typische plein, had wel iets, was mooi.
Na dit bezoek op naar een andere archeologisch bouwwerk: Chan Chan.
Eens was dit de hoofdstad van het machtige Chimu rijk. ( pre Inca volk)
Gids vertelde hiervan ook de gebruiken etc.. Ditmaal geen piramides maar hele "nederzettingen" uit adobe blokken ( soort leem)
Boeiende dag, veel informatie waarvan veel nog ff moet "landen", doch had dit niet willen missen.
Omstreeks 16.30 waren we weer bij ons hotel. Tevens laatste af weer hier, morgen om 5u weer op .. , 6u ontbijt en 7u vertrek naar Lima.
Hele dag bussen, vandaar nu maar ff opzoek naar bakker voor wat broodjes ofzo, in ieder geval om iets te eten te hebben in de bus.
Zo gezegd zo gedaan:banaan, mandarijnen gekocht bij fruitkraampje, en bij bakker heerlijke ( zoete) broodjes.
Ondertussen nog eens extra langs de oceaan gelopen, heeft toch altijd wat , vind ik, zo'n eindeloze watervlakte. Het geluid van die hoge golven die te pletter slaan tegen de kant... jeee wat gaat die zee hier tekeer... hoge schuimende golven... ..
Daar inmiddels al 18.30u was geworden wat extra broodjes gekocht voor op m'n hotelkamer op te eten ipv met groep nog ergens te gaan eten.
Heb dit al eens meer gedaan en moet zeggen.. bevalt prima !! Kreeg laatst de vraag of ik me ( nog ) niet vermoeid voelde..?
Nu volgens mij, in ieder geval tot nu toe, voorkomt af en toe zo'n avondje de vermoeidheid, althans bij mij wel.. dusse zo meteen lekkere broodjes eten, boek pakken, tv wat aan en vroeg gaan slapen....
Lieve allemaal, dit was het voor vandaag.
Helaas hier nu geen Wi-Fi, hopelijk morgen vanuit Lima, wel weer.
Slaap lekker .. !!
Marja xxx

1. Sabine alias wsgerrits :
    4 oktober 2016
    Goede reis weer en op naar een volgend verhaal
  2. Els Hiel:
    4 oktober 2016
    Heb weer genoten van je reis verhalen.
    Veel plezier in Lima.
    Fijn dat je zo aan het genieten bent.
    Gr Els.
  3. Peggy:
    4 oktober 2016
    Wat geniet je toch en wat gun ik het je.Kijk weer uit naar je volgend verhaal,doe rustig aan.Moet even lachen met je banaan en mandarijn,je kan niet zonder he.Bij ons op het werk is het wel leeg op de kast zonder je fruit hahaha
  4. Sabine alias wsgerrits :
    5 oktober 2016
    En d'r tomaat en sinaasappel niet te vergeten!!