1 oktober. Vanuit Chiclayo naar Tucume voor bezoek van de " Valley of the Pyramids"

2 oktober 2016 - Chiclayo, Peru

M
Vandaag konden we op excursie naar de piramides en bezoek aan museum, beide uit de pre-Inca tijd. Haast hele groep had zich voor beide bezoeken ingeschreven, ikzelf voor alleen bezichtiging piramides daar ik graag s'middags weer terug wilde zijn om hier in stadje nog wat "rond te struinen". 1 medereizigster dacht er ook zo over, we waren dus met 2. Om deze reden was er voor ons aparte taxi besteld, we voelden ons net 'n paar vip-ers zo met z'n 2 in een taxi. Chaffeur sprak zeer gebrekkig Engels en wij geen Spaans, dus werd er alleen met "handen en voeten" gebabbeld. Zal jullie de details besparen doch hebben veel gelachen.
Bij de piramides veel informatie gekregen over de pre Inca's. Zodra er 'n koning was overleden, "begroeven" ze het hele woon/leef gedeelte van de koning , en bouwde weer woon/leefgedeelte bovenop het oude (dichtgemaakte) verblijf voor de nieuwe koning, zo ontstonden dus de piramides.
Verschillenden zijn er al gevonden, ook gebruiksvoorwerpen.. Echter uit de tijd voor de Inca's weet men nog zeer weinig, hier wordt nog veel naar gezocht.
Eén Pyramids konden we ook van binnen bekijken, boeiende excursie
Rond 13u terug bij hotel , zijn samen de stad ingetrokken.de zon scheen heerlijk.. Even op peintje ge zeten, wonderlijk hoeveel mensen er toch 'n praatje met je willen maken..
Ondertussen kwamen we uit bij een grote markt: In onze ogen oude materialen doch markt werd druk bezocht en flink gehandeld.. Schoenen ( gebruikte) , kookmateriaal, kleding, bloemen, fruit,.. etc etc.. schijf verse ananas gekocht.. smaakte heerlijk en zo sappig..
Nog ff ergens koffie gedronken, deze vonden we in verhouding best duur.. en dit terwijl hier de koffie plantages zijn.
Enfin daarna terug naar hotel, was ong. 17u hier, dwz bij jullie al 2 okt...
is verjaardag van Dirk en wilde hem als eerste via, what's app feliciteren..
Zo meteen mezelf wat opknappen want na 'n dag buiten zijn voelt huid zanderig aan.
Morgen vertrekken we weer , gaan dan viaTrujilo naar Huanchaco, ligt bijna aan de kust..benieuwd hoe of het daar is.
In de hoop op ook goede Wi-Fi daar,
Tot morgen..
Dikke xxxxx
Marja

1. Levien van Vlimmeren:
    2 oktober 2016
    Mevr.Janssen van Harte Gefeliciteerd met Dik.
    Ook een ervaring de verjaardag van zoon lief te vieren zo ver van huis.
    Je blijft maar genieten van al het moois,het is je van harte gegund.
    Wij zijn er bijna ook klaar voor nog een paar dagen.
    Heel veel groeten van vriendin en pieterse
  2. Peggy:
    2 oktober 2016
    Wat zullen jullie gelachen hebben in de taxi jou kennende hihihih
    Gefeliciteerd met jullie Dirk
    Gr uit bavel
  3. Sabine alias wsgerrits :
    Gefeliciteerd met dirk!!
    En ik zou het wel willen zien in die taxi... echt op z'n Marie's!! Haha
    En je krijgt se groeten terug Vd desbetreffende mw en Peggy had een foto laten zien van waar je was ze vond het prachtig en bewonderd je dat je dit zo doet zo!
    Nou Marja de groetjes weer uit de rijen en tot de volgende keer weer!!
    Xxx doei Madero ;)
  4. Kees en jeanne:
    Hallo marja,

Proficiat met Dirk.
    Wij hebben jouw reisverslagen van de afgelopen dagen gelezen en vragen ons af de broekjes al op zijn.De hachelijke avonturen zou niets voor ons zijn.
    Je zult wel blij zijn dat je in de buurt van water komt.daar hoef je tenminste geen spitsroeden te lopen.
    Hou vol!! Je hebt nog een aantal weken.
    Groeten uit Zundert
  5. Koenraads:
    2 oktober 2016
    heeeee Marja, Alles gaat nog naar je zin lees ik. Geniet lekker van al het moois wat je te zien krijgt, en van het zonnetje. (ben een beetje jaloers) want ik ben al bezig met mijn herfstgarderobe. proficiat met Dirk liefs van Pierre en Toos