Otavalo.

13 september 2016 - Otavalo, Ecuador

Hallo allemaal..
Ontroerend al jullie reactie's te lezen.. ! Dank !!
Ondertussen is het maandag 12 sept. 17.15 hier, en vandaag 2 vulkanen beklommen !! ( eerste was foutje bleek later, ondertussen toch op bijna 4000 mer hoogte vertoeft, pittig !! ) s middags de "juiste" genomen, 2500 hoog..ging beter.
Zal ff bij begin beginnen.. zaterdagavond in bed gerold..waarbij ik s'nachts overtuigd was blijkbaar dat het 7.30u was, ben gaan douchen en kleden, wilde kamergenootje wekken en bleek dat het pas 2.00u was !!
overdag hier in stadje wat rondgewandeld.. marktje bezocht en muziek optreden, dit alles omdat het zondag was.. wat een kleurrijke mensen, super vriendelijk. gezellige restaurantjes waarvoor je echt tijd moet uittrekken want haasten is er hier echt niet bij.
s middags lange wandeling naar een ,hier in de buurt gelegen waterval. Was tevens om wat ,tijdens inspanning, aan de hoogte te wennen. Redelijke klim .
Kwamen op terug weg een veld met tribune tegen, waar enorm gejuig soms uit opsteeg. Bleek dat ze in dit stadion (dorps) stierengevecht hielden. Hier ook nog ff naar gekeken. ( stier wordt alleen dol gemaakt, verwonden mag niet (meer) gevechten zijn op deze manier legaal. Wel eng toen ik zag dat planken van tribunes gewoon met wat ijzerdraad aan paal gefixeerd zat..
Silvie, reisgenootje, wilde toch graag kijken, zodoende toch tribune beklommen..(en na 30 min weer veilig afgedaald)
s'avonds met groep ergens gaan eten, was gezellig. reisleider vertelde tijdens het eten veel over zijn ervaringen en de gewoontes hier in zuid amerika, teveel om dit nu allemaal te benoemen, daarna weer bed ingerold.
Vanochtend 9.00 vertrek,naar Mojanda krater. super mooie omgeving . Groen, dan weer dor met hoe hoger hoe minder groen. Enkele koeien, de eerste zijn 50 jaar geleden door koningin Juliana aan Ecuador geschonken blijkbaar.. (vele hebben dit door hoogte niet overleefd)
Vanmiddag Laguna de cuicocha vulkaan bezocht.Op rustplaats nog babbeltje gemaakt met Belgisch koppel die al gedurende dik jaar, met z',n tweeen, wereldreis aan het maken waren. Mooi al die ervaringen te horen..
Wat 'n verschil als bij ons Europeanen.. reisleider zei al vanaf begin:vergeet Europa !! Heeft het dan over verkeer, bediening restaurants, overheid..etc.. etc..
Het weer is hier zonnig , (erg warm.. vest uit)afgewisseld met bewolking (frisjes,vest aan)
Eerste indrukken van groep : zeer gemeleerde groep,voor elk ruimte.. gezellig leuk.
Morgen om 8.30u vertrek , met openbaar vervoer !! ??, naar Quito, ben erg benieuwd hoe deze ervaring gaat zijn.
Horen jullie zeker in het volgend verslag..
Lieve allemaal, wil het hier voor vandaag bij laten.. wens jullie alle goeds , enne tot snel,