13 sept . Otavalo-Quito

14 september 2016 - Quito, Ecuador

Vandaag dus met z'n allen met "voll. bepakking" vanuit hotel naar bus station gelopen. Hadden veel bekijks, zo'n sliert vreemdelingen, bovendien een goede test voor de wieltjes van onze koffers.. ( stoepie op stoepie af)
Na half uurtje op bus station aangekomen.. jeee wat een drukte van jewelste.. allerlei kraampjes, gillende kooplieden die hun koopwaar aanboden, tevens verschillende bussen waarbij de chauffeur de plaats van bestemming van zijn bus, constant aan het roepen waren. Dit ging er ook nogal luid aan toe ! Bussen in allerlei kleuren met vele versierselen ( lijkt Azie wel)met veel getoeter.. heb echt m'n ogen uitgekeken, zo'n "partij ongeregeld!"
t'werkte bovendien op m'n lachspieren, gelukkig was onze reisleider erbij die zorgde dat gehele groep en onze bagage in de juiste bus kwam.
In de bus erg netjes ! Ook weer t.v aanwezig, o,ja was ik vergeten te vertellen:elke Zuid Amerikaan van welke "standing" dan ook heeft mobiele telefoon, tv en blender . Inderdaad overal , hoe klein winkeltje ook is, er hangt een tv.
Onderweg veel van het erg mooie uitzicht genoten. Groene bergen met beetje landbouw, doch vnl. kassen waarin bloemen gekweekt worden. Ook gedeeltes met zanderige, grillige bergen. Weg was trouwens goed berijdbaar, sommige stukken tolweg. ( heel wat anders dan gister dat weggetje naar de vulkaan. 2 hooguit 3 mtr breed, kinderkoppen welke er vaak los oplagen. Kuilen in de weg, en dat in soms toch scherpe bochten met tegenliggers... slecht ritje voor mensen met rugklachten.)0 u 11u Hoogstraten
Omstreeks 12u bij ons volgend hotel in Quito. Vanmiddag in de stad nog wandeling gemaakt met onze reisleider. Wat 'n drukte ! Moest echt even omschakelen. Hoge flatgebouwen, stank van uitlaatgassen, op stoep druk met wandelaars. Geen wonder want Quito blijkt een wereldstad te zijn, met haast 2 miljoen inwoners, aan de rand rondom soort "favela's". (Met waarschuwing van koning aap om alleen daar per taxi doorheen te gaan).
Ook oud stads gedeelte bezocht, waar ook een drukte van jewelste heerste.
Morgen gehele dag vrij dus genoeg tijd om nog eens wat rond te kijken hier..
Ofdat er morgen nog tijd/ gelegenheid is voor nieuw reisverhaal weet ik niet, daarna gaan we voor 5 dagen naar Amazone woud, waar geen Wi-Fi is, zo dus misschien tot morgen, anders tot volgende week.
Wil ieder ontzettend bedanken voor de reactie's, erg leuk om te lezen ! Wil ook de "volgers" ( John en Maria welkom) die ook aan het vakantie vieren zijn:m.n. Ria, Toos-Ad, Jeanne, Jeanne-Kees, alle wandelaars in Portugal, Ellie, ( sorry voor als ik iemand vergeten ben) ook 'n onwijze mooie tijd toewensen.
Wil daarbij de mensen van het thuisfront zeker ook niet vergeten en hun "sterkte" toewensen met de tropische temperaturen.... rustig.... kalmpjes aan !!
Hier trouwens nu enkele kleine regenbuitje, de eerste regen tijdens de vakantie. Blijkt hier de afgelopen weken steeds zo te zijn: s'ochtends zon , na de middag bewolkt met later regen...
Nu ga ik echt stoppen..19u moeten we beneden zijn, over 9 minuten dus
Dank je wel, alle goeds voor ieder
Tot de volgende keer !!
Dikke xxxx
Marja

1. Levien van Vlimmeren:
    14 september 2016
    heyyy... sjonge sjonge. wat een drukte maar dat is wennen.
    vanuit Etten-Leur is het zeer rustig MARJA geniet ervan wordt in de AMAZONE
    stilletjes. liefs
  2. Magda:
    14 september 2016
    Rustig Is anders dus Marja!
  3. Joke:
    hey
    weer een mooi verhaal leuk om te volgen nu de komende dagen heel veel plezier lekker genieten dat gaan wij vanaf vrijdag ook doen lekker weekje bulgarijen

succes he en tot horens
  4. Frans en Rian:
    Hoi Marja,
    Wat een avontuur. Ik hoop dat je het gezellig hebt maar ook ontzettend veel meemaakt. Vanuit Woerden: Geniet zoveel mogelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dikke kus
    Frans en Rian
  5. Kees en jeanne:
    Hallo marja,
    je begint al een aardige reisverslaggeefstrr te worden.gelukkig is er wifi zodst wij het vsn verre kunnen volgen.het lijkt ons allemaal een beetje onwerkelijk war jij daar te zien krijgt.hier is het bloedheet.daarom hadden we gisteren een flinke bosrit gepland door de maasduinen bij afferden ( nrd limburg) en vanmorgen hebben we een flinke tocht gemaakt door de ooijpolder bij nijmegen.wij waren al om 8 uur vertrokken en voor de grote hitte terug.morgen wordt het weer zeer warm en gaan we een flinke toct langs de maas en waal maken.langs het water is het een stuk koeler.het is met dit warme weer hier ook enigzins afzien.voor ons zit het er weer bijna erop,maar jij hebt nog 7 weken voor de boeg!!!!! Geniet ervan!!!!!
    Groeten kees en jeanne uit zundertxxx
  6. Ria:
    14 september 2016
    Zo.meid wat kan jij schrijven ze!je hebt je beroep gemist! Je ziet het zo voor je.!hoop dat jij het amazonewoud net zo imponerend ga vinden als mark en sabine.vooral hun levenswijze.dat hun zo tevreden en relaxt zijn met het weinige wat ze hebben.veel vacantiegenot. Liefs ria
  7. Sabine alias wsgerrits :
    15 september 2016
    Weer een mooi verhaal Marja!
    Geniet ervan en tot je volgende reisverslag weer!
    Liefs xxx
  8. Tonnie:
    15 september 2016
    Hoi Marja,
    Weer een mooi reisverslag,heel indrukwekkend allemaal denk ik,geniet ervan!!!
    Ik heb nu ook vacantie maar die verloopt wat anders.Maar alles loopt goed!!
    Veel liefs xxx
  9. Louis Marie:
    17 september 2016
    Maria veel plezier en geniet er van