Chiclayo- Trujillo- Huanchaco. 2 oktober.

3 oktober 2016 - Huanchaco, Peru

Vanochtend om 8.30u vertrek met particuliere bus. ( ipv openbaar vervoer)
Rond 8u stopte er 'n groot pers. busje voor hotel.. voor ons ?? 17 pers. Daarbij nog de koffers.... ??
Ok helft van de bagage op dak, de rest in de auto als er maar 15 zitplaatsen vrij waren, 2 konden er nog naast de bestuurder zitten.
Bagage is 2 x van dak gehaald,omdat deze niet stevig lag, uiteindelijk vlgs ieder lag bagage nu toch stevig op dak . Toen allen in de bus.. we voelden ons net als haringen in tonnetje... 4 pers achterbank dan nog 3 rijen van 4, waarbij op de vrije stoel de rest vd bagage lag...
Gelukkig duurde de rit niet zo lang , toch dikke 3 uur.
Uiteindelijk rond 13u kwamen we in Huanchaco aan. Het laatste gedeelte reden we langs de kust en zagen de golven v grote Oceaan.
Duurde even voordat we hotel gevonden hadden, doch toen we daar koffers etc. achtergelaten hadden hebben we heerlijk op het strand gewandeld.
Was zonnig met windje.. heerlijk vertoeven dus.
Aan het strand ook de Totora bootjes bewonderd. Zijn kleine rieten bootjes , zelf gemaakt door de vissers. welke je er nog steeds de zee mee ziet trotseren.
Bootjes zijn het levend bewijs van een oude beschaving.
Verders lekker druk aan het strand, er loopt hier ook 'n pier de zee in, ook verschillende "snuisterijen" die te koop worden aangeboden.
Kortom: Lijkt erg op drukte bij ons op zonnige dag in Scheveningen.
Omstreeks18u getuige geweest van mooie zonsondergang, om 19u afspraak om te gaan eten. Viel ons op dat vele tentjes gesloten waren, gelukkig nog iets kunnen vinden om te eten, daarna weer huis/hotelwaarts gegaan.
Ondertussen is het weer 22 u, hoogste tijd voor...... ?????
(Morgen 8.30u vertrek naar Chan Chan, wat eens, in het pre Inca rijk , de hoofdstad was )
Wordt vervolgd.....
Voor ieder.. slaap lekker.... ( o jee bij jullie loopt de wekker al weer bijna af !!)
En voor straks: Mooie dag toegewenst...
Dikke xxxxx
Marja

1. Sabine alias wsgerrits :
    Heerlijk Marie de zee...
    Hier word het echt herfst kouder maar wel droog en een zonnetje dus ook niet verkeerd!
    Hier nu maandag morgen en inderdaad de dag is begonnen hier ga ad poets he m'n ritueel weer...
    Doei doei xxx
  2. Frans en Rian:
    3 oktober 2016
    Het blijft genieten voor jou, Marja. De Incacultuur nu. Kan het allemaal nog in je hoofd? Wat een belevenissen!!!!
  3. Harrie en Rina Mannien.:
    Lieve Marja
    Wat laat je ons toch elke morgen spontaan de mails op ons los
    lezen, en overlezen. zoeken op You Tube Zien in woord en beeld
    we zijn helemaal verbouwereerd . Ook over de levenswijze van de Zuid-Amerikanen .
    Kijk maar uit Ivo Nihe staat zo voor je deur van je huis in EttenLeur . Blijf ons maar lekker verbazen .. Groeten en tot Mails Harrie en Rina Mannien.
  4. Toos:
    3 oktober 2016
    Jeetje, heb ik n paar dagen jouw reisverslag niet gelezen en dan gebeurt er weer van alles.. woestijn, piramides, strand, oude bootje..
    Geweldig Marja
    Het blijft echt heel boeiend om je te volgen!!