5 oktober , dagje Lima

6 oktober 2016 - Miraflores, Peru

Foutje.. nu vervolg...
Alom een grote drukte op straat. 80 % van alle rijdend verkeer zijn taxi's. Bussen etc. zijn overvol zitplaats is haast onmogelijk. Metro hebben ze binnen centrum, rijdt bovengronds vanwege kans op aardbevingen.
Voor haast alle banken staan 'n drietal mensen met blauwe bodywarmer aan, waarop in groot dollar tekens te zien zijn. Dit zijn geldwisselaars. In plaats van in de bank gebeurt dat hier voor de bank, op straat dus.. vlgs gids is dit veilig en betrouwbaar, hanteren één en dezelfde koers. ..
Op weg naar centrum zag de omgeving er mooi en verzorgd uit. Geen half afgewerkte huizen, villa's en mooie flatgebouwen, ook winkels en horeca gelegenheden. Gids beaamde wel dat dit de duurdere wijken waren. Geld blijkt er in Peru mn. Lima in overvloed te zijn, is alleen slecht verdeeld, grote kloof hier tussen rijk en arm.
We kwamen in een verzorgd, mooi aangepland park aan, genoemd katten park. En inderdaad konden zo al tiental katten zien liggen/ lopen. Wat deze katten naar dit park trekt is niet duidelijk.
Verderop kwamen we bij de zee.. mooi boulevard, met nog enkele mooi verzorgde parken. Kreeg heel andere indruk van Lima.
Daar de taxi genomen naar het oude centrum. Duurde wel dik half uur voordat we daar aankwamen, grotendeels door de verkeers drukte.
Plaza de Armas kathedraal bezocht en wissel van de wacht meegemaakt voor het paleis. Ook San Fransisco kerk bezochte welke bekend staat om zij graftombes. Prachtig wat en rijkdom hier in deze kerk in de vorm van kunst schatten . Graftombes lagen nog bezaaid met botten en schedels...
Allemaal erg indrukwekkend.Van daaruit naar Plaza San Martin gelopen waar veel monumentale gebouwen stonden, echter niet toegankelijk voor publiek. Na nog (flinke) lunch te hebben genuttigd , ondertussen 16u, weer taxi genomen richting hotel. Daar we morgen, of liever vannacht alweer vertrekken , nog ff boodschappen gedaan voor vanavond en morgen.. ( sinasappel, banaan en TOMAAT )
Kwamen omstreeks 17u bij hotel aan, koffer alvast zover mogelijk ingepakt, dagboek bijgeschreven, wat gegeten.. zo is het nu hier alweer 20.30u geworden.. en aangezien vannacht om 2u de wekker gaat.......
Kunnen jullie de rest wel raden heyyyy..
Lieve allemaal,
Bedankt voor all,
Welterusten.........
Xxxxxxxxx marja xxxxxxx

1. Harrie en Rina Mannien.:
    Goeie morgen Marja

Met open mond van verbazing lees ik je verslagen van jou wereldreis ,
    We leven met je mee , en ik volg de reis via You Tube .
    er is genoeg materiaal om deze reis in beeld te volgen

Rina en ik wensen j heel veel kijkplezier Groet van Harrie en Rina Mannien
  2. Levien van Vlimmeren:
    6 oktober 2016
    Goeden morgen Mevr Janssen.
    Komen jullie nog wel aan rust toe.
    Toch allemaal bijzonder wat jullie allemaal zien,heb inmiddels al een heel boekwerk van jouw verslagen.
    Maar blijf genieten.
    Staks gewoon naar het clubhuis en de hele film afdraaien
    Groetjes Pieterse en vriendinneke
  3. Sabine alias wsgerrits :
    Zo kennen we je weer Marie !! Haha
    Heerlijk zeg wat een reis....je bent nu weer onderweg wacht weer met spanning af op je volgend verslag
    Hier de dag weer begonnen (8.30 uur ) vanavond werken met Peggy gezellig!
    Wens jou ook weer een mooie dag toe en tot horens weer xxx liefs Sabine
  4. Sabine alias wsgerrits :
    6 oktober 2016
    Nog een keer m'n reactie staat er niet bij...
    Heerlijk weer zo'n mooi verhaal om de dag mee te beginnen!
    Hier is het nu 8.30 en een glimlach komt op m'n gezicht ( wat schrijf je toch geweldig ) TOMAAT !!
    Vanavond avonddienst met Peggy gezellig en de lijst van Dec is af dus we gaan je langzamerhand weer in beeld krijgen hoor!!
    Geniet nog van je reis en wat maak je toch een mooie dingen mee zeg!
    Veel plezier en tot lezens weer.....
    Liefs Sabine X
  5. Michelle de Vetter:
    6 oktober 2016
    Hey mutske wat een indrukken weer voor jou!!
    Leuk om te lezen dat je zo geniet. Ik kijk weer uit naar je volgende verslag. Xxx mies
  6. Peggy:
    6 oktober 2016
    Wat heb je toch een indrukwekkende reis zeg.Vind het zo mooi om het te lezen wat je allemaal meemaakt en dat het z'n verschil is hier bij ons.Je had me toch goed begrepen metje FRUIT en nu met je tomaat zo lachen zeg.Hier schijnt het zonnetje nu,vanavond lekker werken met Sabientje en net zoals Sabine schrijft je komt gelukkig weer inzicht op de lijst voor tewerken hahaha.Geniet er nog van en wacht weer op je volgend verhaal en je foto's die ik op de app krijg Liefs Peggy xxx
  7. Koenraads:
    6 oktober 2016
    Jeetje, wat zijn jullie druk bezig. Wel heel mooi om je zo te volgen. Vraag bij je werk maar een paar weken extra vakantie om uit te rusten na dit avontuur hihi
  8. Frans en Rian:
    Hallo Zusje;-)
    Jij begint al een aardige concurrent van Floortje Dessing te worden;-)
    We moeten er echt voor gaan zitten om het allemaal bij te houden wat jij meemaakt. Kijk wel en beetje uit met dat (bij)geloof daar wan voordat het het weet zorg je voor heel mooi weer;-) Geniet weer verder!
    Warme groeten uit Woerden
  9. Sabine alias wsgerrits :
    6 oktober 2016
    Nou meneer of mw koenraads Marja die word 1 dec echt verwacht op haar werk ze heeft dan een vroege dienst... Haha we kunnen ze echt niet langer missen
    Ze mag in november lekker de tijd nemen om uit te rusten ;)