Vanuit Lima - Ballestas eilanden - naar Huacachina

7 oktober 2016 - Huacachina, Peru

Onze dag begon erg vroeg vandaag , zoals reeds vermeld. Alles verliep haast volgens plan , wat wil zeggen dat we om 8.15u pas in Paracas aankwamen ipv 7.15u.
t'was even spannend of de boot die om 8.00u zou vertrekken, op ons had gewacht.
Ja hoor, we konden meteen instappen, op weg naar de Islas Ballestas. Eilanden in de Oceaan, wat nu een nationaal park is, vanwege de vele vogels die er leven.
Na half uurtje varen zagen we al mooie rotsformatie's, even later waren deze rotsen zwart vd vogels. Prachtig.. ...pelikanen, aalscholvers en Jan van Genten. Even later zagen we heus waggelende pinguïns.. en weer ff later de zeeleeuwen.. we konden ze haast aanraken , bijzonder zoveel "bijzondere vogels" bijelkaar te zien. In totaal blijken hier 160 soorten zeevogels te leven. Dit dan ook nog op speciale rotsformatie's.. ... echt heel speciaal .. blij dat ik zo vroeg m'n bed uit gekomen ben.
Zijn hier ongeveer 2 uurtjes geweest, hierna de bus weer in en vervolgde onze reis naar Huacachina. Uitzicht rondom weer allemaal zand.. ( moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik gedeelte van busreis weinig gezien heb.. - tukkie gedaan)
Omstreeks wou kwamen we hierin Huacachina aan. Warm en zonnig, eigenlijk onze eerste zonnige dag in deze vakantie.
Velen trokken wat luchtere kleding aan, hebben wat gegeten,of sprongen meteen zwembad in. Ikzelf heb dorpje z ( eigenlijk alleen straat)
verkend, stond vol souvenierswinkeltjes. Inmidden 'n grote plas met natuur water, daarom heen allerlei horeca en winkeltjes.
Ontstaan door een combinatie van de koude Humboldt-Golfstroom langs de kust van Chili en Peru en de droge woestijnlucht leidt tot prachtig gevormde zandduinen afgewisseld met oases. Ze ontstaan op die plaatsen waar de rivieren, ontsprongen in de Andes, uitmonden in de grote oceaan. Rondom een van deze oases is het plaatsje Huacachina gevestigd.
Plaatje doet gezellig aan,ook gezellige drukte, veelal toeristen.
Een aantal medereizigers hadden een cross over de zandduinen geboekt, ikzelf heb nog wat rondgestruind langs de winkeltjes en op "terrasje" in de zon lekker biertje gedronken. ..geproost op deze mooie vakantie !!! ( en aan al die werkende mensen gedacht.. )
Nu weer terug op hotel kamer, moet hoognodig m'n koffer eens opnieuw inpakken.. 't is daarin een beetje 'n bende geworden..
daarna dient de maaltijd zich weer aan.Vanavond is het voetbal Argantinie-Peru schijnt erg de moeite te zijn dit in Peruaans gezelschap mee te maken.Wedt niet ofdat ik dit nog redt.. 'n ogen vallen vanmiddag soms spontaan dicht.. !!?
E fin we zien het wel en
Jullie horen zeker wel, ( hoop wel Wi-Fi te hebben morgen. .morgen om 8u vertrek Nasca )
We houden contact !!
voor ieder hele lieve groeten uit Peru,
Tot spoedig,u
Marja xxxx

1. Harrie en Rina Mannien.:
    7 oktober 2016
    Wat een mooi verhaal ; ik zou er wel bij willen zijn.
    Als je zo door blijft gaan word je nog een vogelexpert.
    Zijn daar ook zee-arenden. Ik hoor het wel als je thuis bent.
    Voor nu lieve groet van ons en vergeet niet te genieten
  2. Peggy:
    7 oktober 2016
    Weer een mooi verhaal.Soms is het wel eens lekker om je even terug te trekken en zeker met een biertje is het helemaal niet verkeerd.Fijn dat je aan ons denkt (hard werkende mensen),maar wij nemen allemaal in december weken vakantie hihihihih.Geniet er maar van het is je gegund.xxx Peggy
  3. Sabine alias wsgerrits :
    7 oktober 2016
    Ja he Peggy dan werkt Marie voor 10 en zijn wij de hele maand weg....
    Nee hoor Marja genieten!! En weer een mooi verhaal van je! X
  4. Jeanne de Roover:
    Dag avonturierster,

Ik ga meteen verontschuldigen dat ik nu pas weer bijgelezen ben, terwijl jij zoooo jew best doet om ons mee te nemen op reis. Toppie.
    Ik stond erg achter, ik dacht ik moet echt snel gaan lezen maar ik was wel blij dadt je ene paar keer geen wifi hebt gehad en de laatste verhalen er dubbel op staan.....dus ik heb het gehaald en ben weer samen met je op reis.
    Mens wat als je thuis komt heb je nergens geen angsten meer voor, eerst op de fiets door de bergen en nu via glibberige paadjes met afgrond aan je zijdes toch naar de top en dan doe je allemaal. Op mijn werk hebben ze een nieuw statement en dat heet WOW, dus ik zeg nu tegen jou WOW is dat mijn zus:)
    Ik ben benieuwd hoe de groep is en of dit ook nog een cadeautje qua samen stelling en gezelligheid is wat de reis nog bijzonder maakt?
    ik hoop niet dat jij er uit springt :) want wat ik begreep bestaat er dan de kans dat mbt zon en mooi weer er ook families ( dat ben je nu even in de groep van elkaar) mensen offeren en das niet leuk dus doe af en toe wat onaardig dan wordt je er niet uitgepikt.

Nou ik ben bij en ga achterover leunen en wacht op je volgende verhaal en ik zal nu bij blijven.
    Hier alles ok, de herfst treed in en het worden al kortere avonden en langere nachten.
    dikke zoen en tot later.