7 oktober, van Huacachina naar Nazca.

8 oktober 2016 - Nazca, Peru

Hallo allemaal,
Ja jullie lezen het goed, vandaag weer op reis. ( zou inderdaad wel wat extra rust-tijd kunnen gebruiken..... ) grapje hoor !!!
Om 8u vertrok de bus naar Nazca. Wonder boven wo der voelde ik me erg fit na die drukke dag van gister. O ja de voetbal heb niet meer afgekeken alleen eerste begin, het ging er heftig aan toe. Van beide ploegen zaten er fanatieke supporters, was wel leuk die temperamentvolle mensen te zien (en horen) kijken. Tevens voor mij ook betrekkelijk nieuw een voetbalmatch te volgen... -:)
Doch wel meegekregen dat hier elke strafschop gesponserd wordt door bv cocacola. Wanneer er dan n strafschop genomen wordt , wordt er steeds coca cola, coca cola (sponsor naam ) genoemd. ( erg grappig) en ook sponsor logo komt knipperend in beeld. Elke strafschop heeft weer andere sponsor.
Ben rond 22 u naar bed gegaan. Hoorde vanochtend dat wedstrijd geëindigd was met gelijkspel wat wil zeggen dat Peru volgende week tegen Chili moet voetballen. Dit schijnt erg spannend te worden daar deze landen al tijdje zwaar met elkaar in conflict liggen.
Okee, fris de bus in vanochtend op weg naar Nazca. Onderweg schitterende gedeeltes als uitzicht. Bergen in allei tinten bruin , et op sommige punten doorkijk op groene stukken soms met enkele , erg schamele woninkjes. Weg liep er kronkelend , met haarspeldbochten, omheen. Prachtig !! Ontzettend veel foto's gemaakt.
Tegen de tijd dat we Nazca naderden werd omgeving vlakker. Rond 12u waren we in Nazca. Daarna busje naar hotel genomen. Dit liep langs erg landelijke weg. Onverhard.. veel steengruis en erg smal. Wanneer er tegenliggers kwamen moest de een of de ander stuk achteruit om tegenligger te laten passeren..schoot dus niet zo op... rond 13u toch op hotel aangekomen. Mooi hotel doch midden in de "outback".
Enkelen, waaronder ook ik, hadden zich onder voorbehoud, opgegeven voor het vliegen over de Nazca lijnen. Hiervoor moesten we vanmiddag bij touroperator gewogen worden.. ( geinig hejj - alhoewel gewicht viel erg tegen.. ! Hoop dat dit thuis beter (minder) is !!)
Nav gewicht worden personen in vliegtuig ingedeeld, zodat er tijdens elke vlucht 'n bepaald gemiddeld gewicht is.
Exacte tijd van vlucht wilde ze ons niet geven, zou ws wat later in de ochtend, of middag zijn... daardoor moesten we
al vroeg op vliegveld aanwezig zijn, met kans dat we pas laat vlogen , dus de hele dag op vliegveld zaten.
Bovendien is kans op nevel( typische Peruaanse mist ) erg groot midden in de ochtend, later op de middag is kans groot dat de lijnen niet zichtbaar zijn door de schittering van de zon. Even, eigenlijk best lang, met elkaar in "conclaaf" gezeten en besloten de vlucht , gezien het grote risico's om niets te zien, niet te maken. (WE moesten nu beslissen)
In eerste instantie tegenvaller, nu andere bezoek gepland wat me zeker net zo bijzonder lijkt, (Chauchilla kerkhof, met graftombes uit Nazca tijdperk, alsook de aquaducten uit die tijd.Lijkt me u mooi alternatief....
Vanmiddag nog even verder in het dorpje rondgewandeld, niet spectaculair mooi plaatsje, en met taxi weer terug naar hotel gegaan.
Vanavond hier wat eten, verders hier weinig te beleven zal dus vroeg gaan slapen vermoed ik.....
Morgenavond vertrekken we hier weer, ditmaal met een nachtbus , benieuwd hoe dit verloopt.Volgende stop is Arequipa wat volgens Wilfred een erg Mooi plaatsje is. Bovendien blijven we hier ook 2 volle dagen , weer wat rustiger dus. Hoop daar zeker ok op Wi-Fi zodat we weer kunnen contacten .....
Vind de reacties erg leuk !! ( worden eigenlijk steeds leuker vind ik) versterkt toch erg "de banden met thuisfront " ook al ben ik nu al 'n tijdje hier...
Hoop dat deze blijven komen.... doet deugd !!
Heb nu alle nieuwtjes , voor zover, verteld , dus ga afsluiten/ versturen hoop ik ( je weet hier nooit of je bereik, Wi-Fi, hebt...valt regelmatig weg en je weet nooit of/wanneer deze terugkomt, vooral hier op zo'n "landelijke" locatie...)
Nogmaals..
erg bedankt allemaal, enne tot weldra,
Dikke xxxxxxxxx
Marja

1. Harrie en Rina Mannien.:
    8 oktober 2016
    We blijven je vol interesse volgen ,vanuit Europa.

Groeten uit Roosendaal

Houdoe
  2. Ria:
    Ha die Marja

Weer een mooi verhaal,en wat zien jullie toch veel,!
    Lijkt me dat alles ook zo perfect georganiseerd is.
    P.s ach, een paar kilo erbij wat maakt het uit ! Je kan het hebben ;)
    Nog veel avonturen toe gewenst!
    Liefs Ria
  3. Sabine alias wsgerrits :
    8 oktober 2016
    Hoi Marja jammer dat vliegen niet door ging maar goed iets anders gedaan is ook leuk!
    Ja naarmate we aan t schrijven gaan worden wij ook steeds soepeler dus 'durven' meer te schrijven! Hahahaha
    Hier is het echt frisjes maar wel droog dus dat is ook fijn!
    Vanavond weer late met Peggy dus we gaan kijken wat we nu weer kinnen sturen naar je! Was leuk he om de mensjes te horen en ik die de papiertaak op me heb genomen!
    Ook wij hebben rust nodig in dec maar dat komt goed uit als jij fris en fruitig bent!!
    Nou Marie ga er een eind aan breien en nog genieten van m'n bad! ( besef dat dit een luxe is als ik jou verhalen lees )
    Doei doei veel plezier en doe voorzichtig en we wachten weer op je volgend verslag!!
    Liefs wsgerrtis xxx
  4. Els Hiel:
    8 oktober 2016
    Je stuurde gisteren een app dat je stond te wachten om gewogen te worden maar ik begreep er niets van ik dacht typ foutje, maar nu snap ik hem.
    Ook wel heel bijzonder om zo in een vliegtuig te stappen.
    Nu dat ander bezoek lijkt mij ook heel bijzonder, nou veel plezier en tot snrl weer.
    Gr Els. xxx
  5. John Allen:
    9 oktober 2016
    Hoi Marja,
    Tot nu toe alles met grote interesse gelezen. Je kunt dit eigenlijk meerdere vakanties in één noemen, nietwaar(?). Wat een geweldige belevenis. Wat waren de ervaringen van degenen die wel met het vliegtuig naar de lijnen waren gevlogen? Knap dat je zoveel tijd uittrekt om de prachtige verslagen steeds deze kant uit te sturen. Gisteren voor het eerst met de groep de 10km gelopen. Zo'n 1,5 km voor aankomst was ik er wel een beetje klaar mee en was uiteraard erg blij dat de weer bij de Wipakker waren. Volgende week dus opnieuw! Het blijft hier overigens nog steeds droog. Ik weet eigenlijk niet wanneer het voor het laatst geregend heeft. De temperatuur is inmiddels wel behoorlijk gezakt. 's nachts zo tegen het vriespunt (wind uit het noord oosten). Nou Marja, we wensen je een schitterend vervolg van deze vakantie(s). Het allerbeste ermee. Groetjes, John en Maria.
  6. Carien:
    9 oktober 2016
    hallo vakantieganger, weer veel mooie, interessante en leuke verhalen van je gelezen. wat betreft gewicht; zweetband niet meegenomen??? groetjes carien
  7. Kees en jeanne:
    Hallo Marja,
    Je raakt maar niet uitgereisd.
    Wij vragen ons wel af of je het verschil tussen dag en nacht nog kent.
    Het zal straks nog wel een hele klus worden om aan de normale tijd te wennen.
    Voor het overige is hier alles rustig.
    Als je nog wat tijd over hebt kun je misschien even naar huis komen om de griepspuit te halen.De huisarts heeft jouw vakantieadres niet.
    Geniet er nog maar even van maar je bent al wel over de helft.