26 oktober: La Paz, Bolivia naar Puno, Peru

27 oktober 2016 - Puno, Peru

Zoals gezegd al vroeg uit de veren om uit La Paz te vertrekken,... tevens verlaten we Bolivia om de laatste vakantiedagen (10) door te brengen in Peru.
We vertrokken rond 7.30u pas daar de bus te laat was. Tijdens de bus rug de laatste blikken op La Paz.. vond het een intrigerende stad..
Stilaan kronkelde de de bus zich langs de bergen omhoog om uit de stad te komen, kregen toen nog een laatste blik op deze inmens grote stad.. "La Paz lag aan onze voeten "..
Tijdens busrit deze maal geen gelegenheid om te schrijven, de bus schommelde zo hard, de weg was erg hobbelig. Alsook scherpe bochten.. nee niks om te schrijven, terwijl.
Kwamen na ongeveer 2 uur bussen in de omgeving van Titicameer, jemy.. wat mooi !! Erg groot blauw water met op achtergrond bergen, blauwe lucht, witte wolkjes.. gelukkig kon ik weer foto's maken...
Titicameer is éénderde van Nederland groot en ligt voor 60% in Bolivia, en voor 40% in Peru. Langs de rand tegen het meer aan , verschillende terrassen tegen de berg waarop landbouw wordt geoogst. Deze terrassen dateren uit de Inca tijd. Eigenlijk waren de Inca hier( Bolivia) eerder dan in Peru !!
Op het smalste gedeelte van het meer staken we per boot over,( duur ongeveu omer 15 min. ) met bus en al over naar overkant. Moest de bus over land rijden, tot dat punt, zou deze er 5 uur over doen...
Weer aan wal reden we door naar de plaats Copacabana. Hier moesten we overstappen in de andere bus, daar eerste bus niet over de grens met Peru mocht. Tevens even rondgewandeld hier, etg druk, rommelig toeristenplaatsje.
Om 13.30 vertrokken we richting de grens ( Peru)., 10 min later waren we hier al en staken bij plaatsje Casan de grens over.
Weeral eens de grensformaliteiten.. uitstappen/ uitschrijven Bolivia, stukje lopen op niemandsland, dit keer nog. 500 mtr, daarna weer controles en hopen op stempel/inschrijven Peru. Gelukig ging het ditmaal snel, zodat we 14.30u wer aan het rijden waren..
O, jee klok moest ook weer één uur terug .. nu is het tijdsverschil met nederland 7 uur, as weekend wanneer bij jullie de tijd wordt verzet, 8 uur tijdsverschil vlgs. Mij
Na de grensovergang was het nog dikke 2 uur bussen voordat we bij ons hotel aankwamen. Hier zullen we 3 dagen verblijven, om daarna naar ons laatste verblijf ( Cuzco) van deze vakantie te gaan... ...
Voelt vreemd aan voor mij.. de knop omzetten lukt nog niet zo best.... alhoewel ik erg blij zal zijn ieder weer te kunnen zien....
Dubbel dus..
Enfin voorlopig is het nog niet zover en gaan we straks Puno eens beetje bekijken, morgen meer..
Bij jullie 7 uur verder zei ik ( hier nu 18.15u) dus bij jullie al over 24 uur.. allen al op één oor ??
Slaap lekker........ welterusten,
Tot snel weer...
Liefs,
Marja.

1. Harrie en Rina Mannien.:
    27 oktober 2016
    Ons hart gaat sneller kloppen, we hopen je zo snel mogelijk tegen ons aan te drukken,
    behouden thuiskomst: nadat je van het laatste hoogtepunt {Mitschu Pitschu }hebt genoten Groeten van Harrie en Rina Mannien.
  2. Koenraads:
    27 oktober 2016
    Heee reiziger,Volgens mij genoeg gezien en beleefd daar toch??
    Ik gun je alle moois, maar verheug me op je terugkomst, want ik ga je nu missen!!!!.
    Geniet nog even, en kom behouden en gezond weer terug. Liefs Toos
  3. Sabine alias wsgerrits :
    27 oktober 2016
    Lieve Marie aftellen nu!!
    Zal ook blij zijn je weer live te kunnen zien en je verhalen te horen!
    Voor nu nog genieten van al het moois daar en tot snel weer!
    Liefs Sabine xxx