Arequipa naar Colca Canyon.

11 oktober 2016 - Chivay, Peru

Dag allemaal
Boven alle verwachtingen nu alweer aan het schrijven, met redelijke Wi-Fi verbinding... dusse....
Vanochtend bleken er 2 reisgenoten ziek te zijn, ( griep?) minder goed nieuws dus. Goede nieuws is dat het vlgs. reis programma we morgenavond weer terug bij hotel in Arequipa zijn, waar we vanochtend zijn vertrokken. Beide zieken konden op hotel blijven, wordt er morgenavond verder beslist. 3de pers boodt zich vrijwillig aan om bij hun te blijven..
Zodoende dus wat later vertrokken met 3 pers. minder. We vertrok en me "eigen" vervoer inc. engels talige gids.
Vandaag en morgen is het de bedoeling dat we Colca Canyon bezoeken, één van de diepste kloven ter wereld.Deze trip wordt in 2 dagen afgelegd. 1ste dag rijden we over een pas ,Patabamba, 4910 mtr hoog, overnachten in Chivay ( 3600 mtr hoog)
2de dag ,morgen, vertrekken we om 6.15u ( met de hoop om condors te zien) via Yanque en Maca naar " Cruz del condor" . Beneden ligt dan de Colca Canyon kloof die vanwege zijn ontoegankelijkheid een prima schuilplaats is voor de condor. Vandaaruit rijden we weer richting Arequipa. Dus morgen schrijven zit er niet in verwacht ik. Enfin laten we niet te ver vooruit lopen.
Totale busrit vandaag was 5uur.
Uitzicht was zodra we de stad uit waren, na Yra, begonnen de heuvels en bergen weer zichtbaar te worden, alsook 2 vulkanen ( 5976 mtr hoogte en
6380 mtr) was helder weer dus goed zicht. Begroeiing leek op steppe.
Gids vertelde dat er in deze streek weinig tot geen regen valt. Dit jaar , tijdens winter - Jan.febr. mrt. 100/120 ml. Over het algemeen schijnt hier altijd de zon. ( nog vakantie adresje nodig ??)
Onderweg nog foto stop gemaakt omdat er Vicunas ( fam. van kameel) en Alcapas , soort lama, aan het grazen waren .
Eigenlijk verschillende keren uit de bus geweest , vooral bij uitzichts punten.
Al met al leuke bus tocht. Ga nu nog even het dorpje in ,Chivay.
Even rondkijken en optijd weer terug voor eten en bed, morgen 5.30 de wekker...
Doeiiiii doeiiiii
Marja xxxx

1. Harrie en Rina Mannien.:
    12 oktober 2016
    Colca Canyon, en Cruz del condor videofilms gezien.
    bizar mooi ,wat een fantastische beslissing was dit van je om naar Zuid Amerika te vliegen .
    Bedankt.
    Harrie en Rina .
  2. Sabine alias wsgerrits :
    12 oktober 2016
    Marie denk je aan je echinaforce!!
    De R is weer in de maand hé ;)
    Wil niet dat je ziek word!!
    Nee zonder gekheid wel sneu voor degene die ziek is!
    Hoop dat het je bespaard blijft en lan genieten van deze reis!
    Veel plezier weer!
    Doeiii xxx