Condors.... Olga Ca p yon

13 oktober 2016 - Caylloma, Peru

Dag allemaal,
Niet verwacht dat ik in de bus wat zou kunne schrijven.. doch ga het toch proberen... vergeef me evt de foutjes...
Vanochtend zaten we al om 5.30u al aan het ontbijt , buiten was het toen nog -2C. Ook nachtvorst afgelopen nacht, doch onder het dons dek geen kou geleden.
Kregen als eerste te horen over de toestand van onze 2 zieke reisgenoten. Één persoon heeft antibiotica gekregen, andere persoon ligt in ziekenhuis met 42 gr koorts !! waarvan ze de oorzaak tot nu toe niet hebben kunnen achterhalen...later op de dag misschien meer / beter nieuws.
Om 6.15 u vertrokken naar de Colca Canyon. Haast gehele route tot daar volgden we de Colca rivier. In totaal zouden 100 mtr stijgen.
Uitzicht was bijzonder mooi. langs de rivier vruchtbaar gebied veel groenten en landbouw. Grond lag in terrassen dus prachtig uitzicht o er die vele verschillende gewassen/kleuren.
Wil nog iets corrigeren van gister: ik schreef dat het in Jan. Febr. Mrt. winter was hier... nee !! dan is het zomer hier. Wel valt er dan die weinige regen. Zo dus Zomers erg warm... kans op beetje regen. Winters hier erg koud en droog.
Reden langs Baca, dorpje in de vallei na dat dorpje alsmaar stijgen naar hoogste punt van Canyonm in de hoop enkele Condors te zien.
Komen behalve hier nog in Patagonie, Colombia en Eccuador voor en behoort tot de beschermende diersoorten.
Onderweg hadden we nog enkele stops, kwamen rond 9u bij het uitkijkpunt op de kloof aan. Moesten nog 'n eindje lopen , klimmen en dalen.. ( 't blijft balanceren ) om bij uitkijkpunt vd condors te komen. Tijdens dit lopen fenomenale uitzichten.... afhankelijk van de zon, verschillende tinten op de bergen,rotsen.
Zijn daar ongeveer uur geweest en hebben, vooral op het laatst, verschillende condors gezien.
Iedereen had ze op de foto vast kunnen leggen. De een wat beter dan de ander, doch met wat fotoshoppen komt dit helemaal goed.
De bus weer in en gingen terug, richting Alequipa , waar we om 16u. hopen te zijn.Tevens vorlopig laatste dag Peru, (zijn hier over 14 dagen weer terug) morgen gaan we de grens over naar Chili
Ook daar weer de heel avontuur vermoed ik en 't lijkt misschien vreemd, omdat ik al 4 weken onderweg ben, maar heb er zin in, ben er nieuwsgierig naar.
We zijn bijna bij ons hotel, kan tablet aan oplader, batterij is haast leeg dus versturen gaat zo ook niet. Wel hoop ik it straks te kun en doen want orgen hele dag bussen en onzeker nog of er Wi-Fi is.
Hoop dat bij ieder alles naar wens gaat .........
Hier zeker, in ieder geval
tot snel ???
dikke xxxxxxxxxxxxxxxxxc

1. Esther Verheijen:
    13 oktober 2016
    Mooi die condors. Geweldige vogels en zo groot.
    Geniet ervan.
    Gr Erik en Esther Verheijen
  2. Sabine alias wsgerrits :
    13 oktober 2016
    Is dat wat je bedoelde Esther?
    Ja Marja Esther had t er gister over of je al daar was geweest ze bedoelde dit denk ik??
    Nou Marie veel plezier weer in chili en tot snel weer!! Xxx
  3. Frans en Rian:
    13 oktober 2016
    Hoi Marja wat een geweldige verhalen. Geweldig wat je allemaal meemaakt. Nog heel veel plezier
    Rian
  4. Els Hiel:
    13 oktober 2016
    Veel plezier in Chili,kun je lekkere wijntjes drinken.
  5. Peggy:
    13 oktober 2016
    Jammer ,van je reisgenoot dat die in het ziekenhuis ligt.Wat zal je mooie dieren zien.Geniet ernog van en goed balanceren he.gr peggy xxx
  6. Carien:
    13 oktober 2016
    het houd niet op hè met al het moois wat je ziet, wordt steeds nieuwsgieriger naar de foto's. Condors is niet niks om die in het echt te zien, is ook weer even wat anders dan een ijsco-karretje. Wel jammer van de zieke reisgenoten, maar hopen dat het allemaal meevalt, zodat je met de hele groep verder kunt. groetjes carien
  7. Kees en jeanne:
    14 oktober 2016
    Zo Marja zo hoog......dat is erger dan de kerktoren van Hoogstraten.
    Jammer van de zieken! Is alles daar goed geregeld.
    Geniet maar lekker van al het moois en denk eraan blijf op de been.
    Groeten Kees /Jeanne.