Arica, per nachtbus naar San Pedro de Atacama. 14 en 15 oktober.

18 oktober 2016 - San Pedro De Atacama, Chili

Vrijdag,14 oktober

Vandaag lekker lang uitgeslapen tot 9.15u plaatselijke tijd. Koffer wat gefatsoeneerd en al uitgetjekt daar we vanavond pas om 20.30 vertrekken. Koffers werden opgestaan. Eerst ontbeten op terrasje in Arica. Daarna samen met nog 2 groepsgenoten naar een klein vissershaventje gegaan, ook in Arica. ( ligt aan de grote oceaan) was erg mooi hier even te kijken. Vissers waren volop bezig hun gevangen vis klaar te maken voor verkoop.. deden dit op hun boot. De afval gooide ze terug in het water, wat door zeeleeuwen lekker werd opgesmuld. De zeeleeuwen/ zeeroggen lagen vlak aan de steiger , ook pelikanen pikten 'n graantje mee. Erg mooi om zo dicht deze dieren gade te slaan.
Binnen waren de vissers de vis nog weer meer aan klaarmaken voor verkoop. Visserslui waren zeer vriendelijk, konden geen woord met elkaar wisselen. dus se gebarentaal handen en voeten gebruikt.. ( hilarisch !!) Tenslotte bleek dat deze mannen jaloers waren op onze lengte.. wilde met José, onze langste dame, graag op de foto.. zo gezegd zo gedaan doch eerst ging de visser op zoek naar iets waarop hij kon staan, zodat hij net zo lang was als José, ! Nogmaals veel gelachen.
Daarna nog even langs de zee richting strandje gelopen... hier even gezeten totdat het weer tijd was om terug naar hotel te lopen. Moest nl. m'n was nog ophalen ,in koffer doen en me omkleden voor in nachtbus.
om 18u gingen we met aantal nog iets eten. Om 20.30u werden we bij hotel opgehaald naar station Arica, waar we om 21.30u vertrokken met nachtbus naar San Pedro.
Om 24 u moest iedereen uitstappen, met bagage door de scanner.... controle... Dit blijkt wel meer te gebeuren in Chili.. waarna de bus route weer vervolgde..
15 oktober...
Omstreeks 6.00u schitterende zonsopgang...
Tegen de tijd dat we San Pedro naderde werd de omgeving weer eens betoverend mooi. Bergen in allerlei kleurnuances, bruin, roze, wit..
Passeerde Calama, grotere mooi plaats.. windmolens, zonnepanelen.. nog steeds rustig verkeer, geen getoeter.. zelfs ook fietsers.. doet allemaal erg gemoedelijk aan. Om 10.30u kwamen we in San Pedro aan. Echter bij hotel bleek dubbelboeking !! Uiteindelijk is onze groep in 3 hotels onderverdeeld met dikke excuses en vanavond gratis diner voor ons, de groep.
Uiteindelijk om 14u op hotelkamer, bleek dat batt. van zowel tablet als telf. leeg waren, deze dus in oplader en eerst even het dorpje in.
In dorpje, San Pedro de Atacama, gezellig druk, veel horeca en reisbureautjes.Blijkt dat dit dorpje door veel toeristen wordt aan gedaan die de 3 daagse toer over de zoutvlakte gaan maken.
Tevens excursie geboekt voor deze avond, sterrenkijken.... Blijkt hier het duidelijkst Saturnus te kunnen zien..
Terrasje gepakt en terug naar hotel, begonnen aan dagboek...
jammer genoeg veel te weinig tijd ervoor ... voordat ik er erg in had was het alweer wou dus tijd voor de maaltijd, daarna linea recta naar reisbureau waar we het sterrenkijken hadden geboekt, we zouden hier de bus nemen daarheen. Bleek dat het die avond erg bewolkt was, zo erg zelfs dat tour niet door ging we zouden tochu tv niets kunnen zien.
We kregen netjes ons geld terug zijn daarmee nog ff naar een bar geweest... erg gezellig totdat de stroom uitviel....daardoor werd er nníét etapt..... redenen om naar huis te gaan..
Vlug bed in want de volgende dag vertrokken we voor een 3 daagse tour naar de zoutvlakte.. ( 3 dagen geen Wi-Fi, beperkte was/douche gelegenheid thermokleding mee...)
Hiermee sluit ik deze dag af , en wil de 3 daagse zoutvlakte tour in één geheel beschrijven....
hoop dit morgen te kunnen waar maken.. !!
Ga m'n best doen !!
Dikke ''xxxxx
Marja

1. Harrie en Rina Mannien.:
    Vele dikke xxxxxxxxxx terug

harrie en rina
  2. Levien van Vlimmeren:
    19 oktober 2016
    Ja zo kan het weer wel terrasje hier terrasje daar.
    Meid blijf lekker genieten en geniet nog van de laatste weken voordat je het weet is het voorbij.
    En goed gekeken in de sterren nog wat gezien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  3. Ad van Opstal:
    19 oktober 2016
    Wat een prachtige verhalen heb ik allemaal gelezen. Wel vermoeiend zo'n reis ,maar geweldig om mee te kunnen maken. Geniet er maar van.

Groetjes Elly en Ad
  4. Sabine alias wsgerrits :
    20 oktober 2016
    Wat fijn zeg dat je dit zo kan beleven!!
    Weer een mooi verhaal en ik ga nu lekker m'n bed in.
    Heb nu vakantie tm 1 nov en zei al tegen een bewoner dan is Marja ook alweer bijna terug van vakantie waarop ze zei dan al??? Wat gaat het snel he!?
    Lekker genieten en tot snel weer!
    Xxx Sabine