vanaf Nazca, per nachtbus naar Arequipa.

10 oktober 2016 - Arequipa, Peru

Er ging daarj ui at iets fouts vandaar blad niet afgesloten, doch kan meteen doorgaan met volgende dag.. is vandaag..
Gister dus nachtbus. Dezelfde ( luxe) bussen als die we al eens eerder hadden gehad. Bus zou om 22.30u vetrekken doch werd uurtje later.
Allemaal op de voorgeschreven plaats zitten, en je makj lelijk installeren, zodat je wat kunt slapen. Kussen en deken kregen we er weer bij..
Om 24 u nog broodje met wat fris, daarna alles donker, tv uit en proberen te slapen.
Heb redelijk wat "geslapen" . was wel blij dat we er vanochtend 9.30u waren. en die bus uit konden.
Ook blij weer groen en stromende beekjes te zien. Besefte toch enkele dagen , zodra we bij hotel biiten kwamen , alleen maar zand zand zand gezien te hebben .
Daarna nog half uurtje naar hotel. Kregen hier nog ontbijt, even opfrissen en konden met reisbegeleider de stad wat verkennen.
Plaatsje doet heel vriendelijk aan, geen drukte, geen getoeter. Veel erg mooie en bewerkte gebouwen, groene parken. Ook veel horeca en disco 's..
Leuk plaatsje met het dubbele van Amsterdam aan inwoners ! Dit zou je zo niet zeggen, stad is meer in de vlakte gebouwd dan in de lucht. (Weinig flatgebouwen) Bovendien hebben we alleen maar toeristisch rondje gemaakt. Alles zo op loopafstand.. weer mooie dagen verwacht ik zo.
Ben na rondwandeling naar hotel gegaan om dit te schrijven, en is bijna gelukt. Slaap komt nu toch bovendrijven en wil zo , voor het eten, nog ff tukkie doen...

1. Els Hiel:
    10 oktober 2016
    Je zult je slaap wel heel hard nodig hebben na zo'n busreis, maar wat een tegenstellingen.
    Maar wat diep triest dat die mensen daar zo moeten werken en waarschijnlijk voor heel weinig salaris.
    Marja tot snel weer.
    Gr Els.
  2. Sabine alias wsgerrits :
    10 oktober 2016
    Jeetje is niet alleen maar rozengeur en maneschijn zeg!
    Moeilijk om die verschillen zo te zien des te meer denk je wat hebben wij het toch goed!
    Weer een mooi verhaal Marja!
    Tot de volgende keer weer X
  3. Toos:
    10 oktober 2016
    Meid, meid, wat n afwisseling!
    Van de ene wereld naar de andere
    geweldig!
  4. Peggy:
    10 oktober 2016
    Pfff wat een verschil is het dan hier zeg.Wij zitten dan soms wel eens teklagen, maar als je dat ziet dan mogen we dat niet meer doen.Wat zal je weer blij zijn als je weer in bed ligt,half zittend slapen is ook niet z'n pretje.Als je weer thuis bent kom ik graag naar je foto's kijken zodat ik ook beelden ervan heb wat je allemaal schrijft.Wacht weer op je volgend mooie verhaal. Gr peggy xxx